Register a SA Forums Account here!
JOINING THE SA FORUMS WILL REMOVE THIS BIG AD, THE ANNOYING UNDERLINED ADS, AND STUPID INTERSTITIAL ADS!!!

You can: log in, read the tech support FAQ, or request your lost password. This dumb message (and those ads) will appear on every screen until you register! Get rid of this crap by registering your own SA Forums Account and joining roughly 150,000 Goons, for the one-time price of $9.95! We charge money because it costs us $3,400 per month for bandwidth bills alone, and since we don't believe in shoving popup ads to our registered users, we try to make the money back through forum registrations.
  • Post
  • Reply
Cloner of the Elks
Jul 2, 2006






  1. Amoeba102
  2. Bifauxnen (she/her but I don't care if you gently caress it up )
  3. cheese sandwich
  4. DGK2000 (DGK/Lord/He)
  5. Hal Incandenza (he/him/hal)
  6. Sandwolf (He/Him)
  7. Squiggly



Jury Duty '76 - A courtroom drama themed Mafia game for 12 players.

Order! Order!
Listen up, reprobates, it's summer 1976 and as Mayor, I'm tired of all the crime in this God drat city. Jonny Falcon has been found dead at his apartment and I know that each and every one of you were at his fateful Saturday night party. I know that three of you are responsible, but which three? Hell if I know!
Justice cannot wait and I don't have time for fancy-pants judges, so here's what's gonna happen: You're going to decide among yourselves who the culprits are and, damnit, you'd better get it right!

What could possibly go wrong?

This is my first time running a game. Bear with me and have fun! If you need clarity on anything, please ask!!
Join this Discord!


Game Rules
  • There are no nights, only days - this is a 'temple' style game.
  • Players are divided randomly into 4 groups of THREE.
  • There is one masonry per team and no dedicated scum-chat. You MUST be willing to use Discord so you can communicate with your team.
  • If no majority has been reached by deadline (24 hrs), the player with the most votes will be escorted to jail (removed from game). In the event of a tiebreak, a coin-toss/dice roll will determine the fate of one of the those in the tie.
  • The ONLY at-risk players are those on the stand - that's the TEAM that's called to stand AND the PERSON (individual) that called them.
    Example: Player A from Team-3 calls Team-1 to the stand. All players in Team-1 AND Player A are now at risk.
  • Any player within a team can call ##objection and ##movetostrike - but once that command is used, it's gone for the team.

Note 09/11/2020:
A team member can call their own team onto the stand. If they do, only the members within that team will be eligible for being voted against.
Eg, Player B from Team-2 calls Team-2 to the stand. The only players at risk are those in Team-2.

Player Rules
  • Standard mafia rules still apply
  • Try to not be a dick. Things might get heated - If you're losing your poo poo, take a break and come back later.
  • Don't edit your posts (that includes discord).
  • Don't talk in thread after you're dead. You'll be moved to the dead channel in Discord to talk with other dead people/spectators if you want to!
  • Don't use fake commands and don't use secret hidden syntax etc to manipulate votefinder
  • No replacements after D2.
  • Don't directly quote any communication from me verbatim, including your role pm - even if this is in your masonry chat.

Actions/Commands:
##calltostand team-x
Brings that team to the stand, each team member within that team AND the player that called the command are all up for judgement! (24 hours on the stand, player with most votes is escorted to jail - ie, removed from the game/lunched).

##objection team-x
Can be used once per team in the entire game by the team presently on the stand. The team calling ##objection will be removed from the stand and replaced with the team they specified in the objection. The 24 hour deadline re-starts. The original individual on the stand does not change. Individuals cannot use this command.

##movetostrike
Can be used once per team in the entire game to increase deadline by 24 hours. Any team can use this whether they are on the stand or not.

##vote player
Vote a player on the stand - works as normal, anyone can vote but only against those on the stand.


Teams
Team-1
MoveToStrike: Available
Objection used: Available
- Bifauxnen
- Sandwolf
- Amoeba102
- Tommunist - Subbed Out

Team-2
MoveToStrike: Available
Objection: Used
- Hal Incandenza
- tpink - Half-Scum, Jailed
- sandnavyguy - Town, Jailed

Team-3
MoveToStrike: Used
Objection: Used
- Squiggly
- JOHN CENA - Town, Jailed
- VoodooFly - Town, Jailed
- SalTheBard - Subbed out

Team-4
MoveToStrike: Available
Objection: Available
- cheese sandwich
- DGK2000
- merk - Town, Jailed

Spectators
- Toalpaz
- Akarshi
- Sub Rosa
- Capitalist Pig
- b-minus1

Cloner of the Elks fucked around with this message at 08:42 on Sep 18, 2020

Adbot
ADBOT LOVES YOU

Bifauxnen
Aug 11, 2010

Resurrected
Living in a lighthouse
The lions and the lambs ain't sleeping yet


This sounds cool, sign me up!

Toalpaz
Mar 20, 2012

Peace through overwhelming determination


This looks fun so I will observe it and I'm also posting in it to put it in my control panel for easy reading.

JOHN CENA
Oct 20, 2006


i want to captain team 3

tpink
Feb 18, 2013



Melman

I just got murdered in another game so Iím in too.

Hal Incandenza
Feb 12, 2004



I will play in this exciting sounding adventure

Tommunist
Dec 11, 2013



I wanna ploy

Sandwolf
Jan 23, 2007

cheers



I would love to play can I be on Bifís team!

Hal Incandenza
Feb 12, 2004



Sandwolf posted:

I would love to play can I be on Bifís team!

That doesn't sound random at all!

...also you are a monster

Sandwolf
Jan 23, 2007

cheers



Whatíd I do!

Sandwolf
Jan 23, 2007

cheers



Oh I see! I didnít read the OP yet lol

Bifauxnen
Aug 11, 2010

Resurrected
Living in a lighthouse
The lions and the lambs ain't sleeping yet


Cena got to be not random, it should count

Cloner of the Elks
Jul 2, 2006




It's random but I'll accommodate specific requests where possible!

Feel free to ridicule my excellent communication skills

Tommunist
Dec 11, 2013



Put me with my dad sandwolf then

Sandwolf
Jan 23, 2007

cheers



Me and two Australians (:> my dream

Cloner of the Elks
Jul 2, 2006




Done.

Team-1 is now full and locked!

Bifauxnen
Aug 11, 2010

Resurrected
Living in a lighthouse
The lions and the lambs ain't sleeping yet


Sandwolf posted:

Me and two Australians (:> my dream

TEAM TURPS

Sandwolf
Jan 23, 2007

cheers



Cloner I canít help but notice thereís nothing in the rules that says the only way to call an Objection is by using the ĎObjection !!í card from Phoenix Wright?

Sandwolf
Jan 23, 2007

cheers



My question is: wonít you fix this grievous error

Cloner of the Elks
Jul 2, 2006




I object!

sandnavyguy
Sep 12, 2015

THUNDERDOME LOSER

Oh this seems cool. Iíll play!

Cloner of the Elks
Jul 2, 2006




sandnavyguy posted:

Oh this seems cool. I’ll play!

Added, thanks fur signing up.

Team-2 now full!

Hal Incandenza
Feb 12, 2004



Awww yeah my mission is to destroy team 1 above all else

tpink
Feb 18, 2013



Melman

OBJECTION! Game when.

Cloner of the Elks
Jul 2, 2006




5 slots to be filled. If you know anyone that might like to play, feel free to invite them

JOHN CENA
Oct 20, 2006


there will probably be some people signing up as soon as tommunist's game finishes up

Squiggly
Jan 25, 2006

I'm Your Huckleberry


Yes

Cloner of the Elks
Jul 2, 2006





Welcome to Team-3!

That's 4 slots left to fill. Get 'em while they're hot

Akarshi
Apr 23, 2011



I'd like to spectate this one!

Cloner of the Elks
Jul 2, 2006




Akarshi posted:

I'd like to spectate this one!

Added. Would love to see you play though, let me know if you decide you want to!

Sandwolf
Jan 23, 2007

cheers



Cloner of the Elks posted:

Added. Would love to see you play though, let me know if you decide you want to!

Seconded!!

Sub Rosa
Jun 9, 2010




Observer please

SalTheBard
Jan 26, 2005


I forgot to post my food for USPOL Thanksgiving but that's okay too!




Fallen Rib

A team with John Cena AND Squiggly??? Sign me the hell up! Also nice to see you and Akarshi back!

Squiggly
Jan 25, 2006

I'm Your Huckleberry


Oh hell yeah love me some Sal

tpink
Feb 18, 2013



Melman

SAL, get in here, you son of a gun!

Cloner of the Elks
Jul 2, 2006




Added SalTheBard (hi sal!) to Team-3, and Sub Rosa as spectator in op.

Just need 3 more players for Team-4 and we're rolling

Sandwolf
Jan 23, 2007

cheers



I'M ON IT

Squiggly
Jan 25, 2006

I'm Your Huckleberry


Oof now I wanna resign up as Team 4

JOHN CENA
Oct 20, 2006


traitor.

Adbot
ADBOT LOVES YOU

cheese sandwich
Feb 9, 2009



Hi Iím here to claim sk day 2 unprompted and get bummed when Iím lunched for it

Add me to team whatever this is a neat idea

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Post
  • Reply